Kapitel 2 - Karen's Café

Previous: - Hej hur kul har det varit i skolan, Nate? Sa Amy medans hon fnissade lite.
- Ha-ha, jättekul har det varit. Han log sarkastiskt åt oss och gav Amy ett svagt slag på kinden.
 - Men plocka ut dina grejer nu så vi kan gå hem. Amy såg otålig ut.




- Men du vet att jag inte kan idag, Am. Jag måste stanna tills resultaten om Englands-resan kommer. Nathan kollade besviket på Amy.
- Just de, fan. Men då går bara du och jag, eller? Amy hade vänt sig emot Juliette och klistrat på sitt snälla ”Amy-leende”.
- Ja. Jag skulle ju inte vilja missa att vara en dag med dig. Juliette himlade med ögonen. Amy skrattade till lite men såg nöjd ut.
- Vänta med den komentarer tills du får in timingen med mig, beautiful. Nathan gjorde en min som förmodligen skulle föreställa något flirtigt.
- Haha, då får du vänta länge, Nate. Amy bröt ut i skratt och skrek.
- Burned, Nate, burned.

Amy och Juliette började gå emot sina skåp. Amy höll i famnen ett par böcker medans Juliette bärde sin bruna väska på axeln.
- När ska du hem, Julie? Amy vände sig om och gick baklänges i korridoren.
- Mamma kommer vid fyra så jag antar klockan fyra.
- Men då kanske vi hinner gå till Karen's Café? Amy såg fundersam ut och kollade på Juliette.
- Ja men det gör vi. Hon kollade på klockan och sa hastigt:
- Om vi skyndar oss hinner vi med tio i bussen. Amy snabbade på stegen.

Senare samma dag:
- Då kan jag hjälpa dig här i nästa kassa! Kassörskan kollade med ett stressat leende på Juliette.
- Två Cappucino. Kassörskan knappade in det på kassa-apparaten och skrek ut Juliette's svar.
- 64 kronor, blir det då! Amy puttade undan mig medans hon log.
- Jag tar det. Juliette visste att det var omöjligt att försöka övertala henne, så hon gick istället direkt och satte sig vid bordet mot fönstret. Hon kollade ut över gatorna och börja dra av lite nagellack från sin nagel.

- Är det bara jag eller har det blivit dyrare här? Amy kom och satte ner de stora kopparna med Capuccino på bordet. Hon kollade efter hennes blick.
- Eller så är det du som har mindre pengar, Am. Juliette vände sig emot Amy och ett stolt leende.
- Men ha-ha. Mina pengar kommer in imorgon. Amy rynkade näsan och gjorde en grimas.
- Vilka var det som hade anmält sig till Englands-resan? Juliette kollade noggrant på koppen i hennes hand innan hon lyfte den och tog en mun full med capuccino.
- Ingen aning. Men jag tror två andra tjejer från Nate's klass. Hon såg fundersam ut.
- Varför anmälde inte du dig? Amy kollade frågande på Juliette samtidigt som hon själv tog en slurk av sin capuccino. 
- Kom igen, Am. Vem vill bo hos några människor man inte känner? Sa hon samtidigt som hon höjde ögonbrynen.

Samtidigt som Juliette sagt meningen började någon melodi att tjuta. Amy kollade ner och greppade tag om sin mobil samtidigt som hon höjde pekfingret emot Juliette och mumlade ”vänta lite”. Juliette nickade emot Amy och drog sin kopp lite närmare henne själv. Hon drog själv upp hennes mobil. 14.56. Det var ungefär en timma kvar tills hon skulle vara hemma. Juliette kollade bort emot Amy som stod och skrattade utanför cafét och hon forsatte med att knappa lite på sin mobil.


Efter några minuter såg hon Amy springa emot henne.
-Vad är det som har hänt, Am? Juliette kollade oroligt på henne men Amy såg superglad ut.
-Men kom igen, gissa istället. Juliette såg att Amy kunde inte hålla det inne länge till så istället fårgade hon:
- Nej men Amy vad är det som har hänt? Hon kunde inte låta bli att le även fast hon fortfarande kände att det var lite obehagligt.
- Nathan kom med på Englands-resan!
______________________________________________________________________________________

Sådär nu är andra kapitlet ute! Och tack för alla komentarer på förra kapitlet. Love you. Ska jag vara helt ärliga med er tycker jag inte alls om detta kapitlet men jag kände ändå att jag var tvungen att lägga ut det. En fråga: När tycker ni att killarna ska komma in? Hur många kapitel ska det gå? :)



Kommentarer
Bella

Måste bara börja med att säga att du är jätte duktig på att skriva! Du har ett jättebra skrivspråk, okej nu kanske jag låter som någon lärare men det är riktigt bra skrivet! Riktigt bra början och längtar efter att få se när killarna kommer in och vad som kommer att hända:-) btw, finns det någon möjlighet att man kan få vara med i novellen?:-D skulle jättegärna vara det i sånafall! Kram!xx

2012-01-28 @ 12:50:44
Anonym

du skriver jättebra men jag tycker att det skulle bli ännu bättre om du skrev i första person, alltså jag-form :)

2012-01-28 @ 13:49:30
Ellen

Håller med att det skulle vara enklare att hänga med om du skrev i "jag form"!

När killarna ska komma in?

Inte för snabbt 2-3 kapitel kanske:)

2012-01-28 @ 15:08:19
Anonym

Bor huvudpersonen i england eller Sverige? Lite förvirrande när dom har engelska namn men ska åka på englandsresa...

2012-01-28 @ 17:42:07
Anonym

I nästa kapitlet eller det nästa, längtar :)

2012-01-28 @ 19:37:28
Felicia

hej. jag älskar dina kapitel. har precis börjat skriva noveller om 1D jag med. första kapitlet är ute, o jag vet inte hur jag ska få läsare? snälla, kan du tipsa mig. kan du inte läsa kapitell 1, och säga om de är något jag ska göra bättre eller skriva mer om osv..skulle verkligen bli super glad

www.zaynnovell.devote.se

du kan väll skriva en kommentar om vad du tyker, kanske kan du länka min blogg i din blogg? kram<3

2012-01-28 @ 19:42:52
URL: http://zaynnovell.devote.se
julia

jätte bra!! längtar till nästa kapitel :)

2012-01-28 @ 20:12:52
aagnes

super bra!, tycker dom borde komma in i typ kapitel 4-5 så man lär känna amy,juliette och nathan mer först! :D

2012-01-29 @ 00:24:04
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/
Amanda

Väldigt bra! Du ska absolut inte gå för fort fram med killarna, du borde liksom "bygga upp" storyn innan du tar in dem, och när de väl är inne i storyn så ska du inte gå för snabbt fram heller. Ta det lugnt och se till att få med en massa detaljer! :D

2012-01-29 @ 11:18:08
One Direction diary

Grymt! :O Kram <3

2012-01-31 @ 21:30:23
URL: http://onedirectiondiary.blogg.se/
Julle

när kommer nästa kapitell ?

2012-02-01 @ 16:06:18
Anonym

när kommer nästa kapitel???

2012-02-01 @ 19:52:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

Shot me, out of the sky, you'r my kryptonite..

RSS 2.0